جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته شنبه 6 آبان 1402/ شماره 861
عناوین خبری مهم امروز: کاهش یکپارچه قیمت‌های جهانی ،شروع هفته با صعود دلار به کانال 52 هزار، کاهش 2 دلاری برنت در یک هفته

کاهش یکپارچه قیمت‌های جهانی
مطابق شنبه‌ی هر هفته، جداول مقایسه ای قیمت های جهانی محصولات پتروشیمی، منتهی به جمعه 27 اکتبر 2023، امروز در ویکی پلاست منتشر شد و بر اساس اطلاعات نشریه پلتس، قیمت های جهانی عمدتا روندی نزولی داشتند و تنها 3 گروه افزایشی بودند. پی‌وی‌سی، سنگین بادی و پلی استایرن مقاوم به ترتیب بیشترین افزایش را داشتند و ABS بیشترین کاهش را در بین گروه های پلیمری، تجربه کرد. در نشریه آیسیس هم، همه گروه‌ها روندی نزولی داشتند. سنگین اکستروژن، پ پ ها و پی وی سی کاهشی چشمگیر را ثبت کردند.

افزایش 28 تومانی دلار حواله
نرخ فروش حواله ارز مبادله‌ای امروز به 37 هزار و 502 تومان رسید که نسبت به نرخ اعلام شده قیمت‌های پایه، در روز 30 مهر، 280 ریال افزایش دارد. قیمت های پایه فردا در حالی اعلام خواهد شد که میانگین هفتگی فروش حواله در بازار مبادله، مبنای قیمت‌گذاری بیشتر کالاها خواهد بود و قیمت های آیسیس نیز، کاهشی هستند.

شروع هفته با صعود دلار به کانال 52 هزار
دلار آزاد که هفته گذشته، جمعا 670 تومان افزایش داشت و بازار را با 51 هزار و 700 تومان به پایان رسانده بود، امروز و هفته جدید را با 51 هزار 950 تومان آغاز کرد. در ادامه‌ی بازار، دلار افزایشی شد و به کانال 52 هزار صعود کرد. در نهایت ساعت 15، هر دلار، با 350 تومان افزایش نسبت به آخرین قیمت هفته گذشته، 52 هزار و 50 تومان پیشنهاد می‌شد. نرخ فروش حواله ارز مبادله ای در مرکز مبادله ارز و طلای کشور امروز 37,502 تومان، قیمت خورد.

دلار قیمت های بازار را صعودی کرد
با عبور دلار از مرز 52 هزار تومان، قیمت‌های بازار، عمدتا صعودی شدند. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، همه گروه ها به جز سنگین بادی صعودی بودند و یین 100 تا 500 تومان افزایش داشتند. در مقابل کالاهای گروه سنگین بادی بین 100 تا 600 تومان افت داشتند.  در گروه پ پ نساجی، MFI بالاها بین 800 تا هزار و MFI پایین ها، تا 500 تومان، رشد قیمت پیدا کردند. کالاهای گروه پ‌پ‌شیمیایی هم صعودی بودند و بین 200 تا 1,500 تومان افزایش داشتند. پی وی‌سی ها 400 تومان بالاتر از پنجشنبه پیشنهاد شدند و پت‌های بطری هم بین 100 تا 500 تومان رشد داشتند.

کاهش 2 دلاری برنت در یک هفته
برنت که معاملات هفته گذشته را با 91 دلار آغاز کرده بود، در طی هفته بین 87 تا 90 دلار نوسان داشت و در نهایت بازارهای جهانی، روز جمعه با 90 دلار به پایان رسیدند. قیمت پایانی نفت برنت در معاملات جمعه، 90 دلار و 44 سنت بود.

سقوط 50 هزار واحدی بورس تهران و از دست دادن اَبَرکانال 2 میلیون
بعد از کاهش 2 هزار و 474 واحدی بازار سرمایه در هفته گذشته، بورس تهران امروز و هفته جدید را نیز نزولی آغاز کرد و شاخص کل در پایان معاملات با سقوط 50 هزار و 857 واحدی و از دست دادن کانال 2 میلیون واحدی، به 1 میلیون و 951 هزار واحد رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟